Dröm och glöm ?

Åh..idag sprang fuxen runt i hagen när jag och Svala gick förbi..hon e så himla fin!!! Jag e så arg att ägarna bara låter dom gå där å söla, vet inte hur de e me den andra hästen (den börjar bli till åren nu) men man ser ju hur fuxen så gärna vill ut å springa..hon måste va uppemot 12 år nu tror jag men knappt riden så hon e som en oinriden unghäst..undra om man kan rida till (rida in) henne fast hon e så "gammal"? Eller rättaresagt, undra om JAG hade kunnat fixa de? Tveksamt =/...

Jag tycker så synd om dom!!! Fan de värsta jag vet när någon har hästar som dom inte rider å som dom vägrar låna ut på foder eller sälja..varför plåga hästarna genom att bara låta dom gå i hagen? I hagen som e fruktansvärd på köpet!! En stor sjö med inget gräs typ (den lutar så mkt innåt så hagen samlar på sig mängder med vatten under regnperioderna) Till råga på allt har de haft en gammal å mager häst som dom vägrat avliva..jävla idioter..först NU, ca 4 år försent, har de låtit honom somna in..äntligen! Tyvärr uppmärksammas inte sånt om man anmäler de..de e synd för de va fan djurplågeri! Synd att de inte finns en lag som säger att hästar måste ridas...

Åååh jag vill så gärna ha henne!!! Jag har blivit helt besatt av tanken..men kan ju inte ta henne på foder när jag pluggar å har noll inkomst =( fast å andra sidan hade dom ändå inte lånat ut henne...de hade varit så kul å få flytta henne till Annalena som har en så underbart stor paddock där jag hade haft bra träningsmöjligheter...å så hade jag haft Lena som ridcoach ;) hehe

Jaja..finns hon kvar om ett år när jag slutat skolan så ska jag fan lägga ett bud på henne! De har ni mitt ord på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback