Sommar <3

Det är dagar som denna som jag bara ääälskar att ha sommarlov! Dock inte varit på stranden än :S men de får bli en sväng på torsdag med Mami =) Mmmh jag riktigt njuter!

Någon som inte njöt så mycket idag var Svala, haha stackarn blev dyngsur efter dagens ridpass även fast jag mest hade "uppvisning av gångarterna" (hon ville dock inte tölta idag, blev bara pannkaka av alltihop =( men hon va superduktig igår även fast de va över 20 grader redan klockan tio på morgonen och blinningarna å getingarna va sjukt jobbiga hela ridturen!) anledningen till att jag hade "uppvisning" var för att det är en tjej på 7 år som bor i Caroline och Thomas andra hus, som de hyr ut på sommaren till olika familjer, å hon ville så gärna kolla på när jag red och eftersom jag red ut igår så tänkte jag va snäll å rida i paddocken idag så hon kunde kolla på =) dom stannar bara en vecka nämligen. Ja så igår, idag å troligtvis imon har jag en praktikant med mig i stallet haha guud va söt hon e asså! Hon har hjälp till att borsta, mocka (litegrand iaf hehe) kratsat en hov (jag höll upp hoven åt henne) och idag hjälpte hon till att tvätta av Svala med en svamp efter ridpasset..sen så följde hon med mig upp till en utav sommarhagarna och så fick hon åka med mig i bilen tillbaka =P Sommarhagen ligger en bit ifrån så ställer alltid bilen där uppe. På Fredag ska hon få skritta Rodi (eller ev. Svala om vi byter till vanligt träns) och ni kan ju gissa om hon kommer va världens lyckligaste ett par dagar efter de, haha så himla söt!


Jaha och vad gör Josefin nu då? Jadu inte mycket, har ju fortfarande knappt några tv-kanaler så de finns inte sådär jättemkt att göra här fram på kvällskvisten..det där med promenader har jag lagt ner iaf haha gick två ggr men de va för tråkigt så jag skiter i de faktiskt! Sitter här å väntar på Älskling som e ute å springer...antar att han springer mer än 1,5 mil så jag får väl sitta här å vänta ett tag till ^^ kanske ska börja läsa på en ny bok "När ingen annan ser" för jag läste ut "14 år till salu" häromdagen..

I helgen har dom visat kanonväder å de hoppas jag på för då ere Sundanatta å då blir de väl lite grillning å party, kanske Baden lr nåt på lördag oxå =) Dom har faktiskt visat närmare 23 grader på fredagkväll å de hade inte varit fel! Skurar på lördagkväll men drar man som sagt till Baden så gör de ju inte så värst mkt =)  


Jaja, nu ska jag inte uggla här längre!


Tack för mig!
Over and out. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback