U n d e r b a r t ! <3

Ååh SM va så grymt! Helt jäkla underbart med underbart väder som grädden på moset! Man blev riktigt sjuk av att se alla fina hästar, vill haaa!!! =)

Dock så brände jag mig rejält fast än jag hade Spf 15 :O skit skumt..så nu har jag inte kunnat sola när de va så fint väder i måndags =( jag å mamma hade planerat stranden idag men vad ser jag? MULET! Kollade Smhi å dom visade strålande sol (uppdaterat kl 8 å då va de fortf. mulet ^^ så dom hade jävligt fel idag!) jäkla skit asså..men men...drog till stallet kl nio för att stängsla nya hagen, skulle egentligen ridit men hann inte de =S för mamma behövde bilen..så åker till Anna-Lena ikväll istället å ut till Mjörn imon och på fredag igen =).

I Måndags å igår red jag Falki efter att jag hade ridit Svala. Herremingud vilken underbar häst!!! Jag blev helt kär efter första travsteget...va inte alls beredd på att han skulle ha så stor trav! Den lilla hästen liksom =P fast han e nog inte så jätteliten egentligen men väldigt tunn (jämfört me tjockisen Svala) han har ju stått ett halvår å de märktes nästan inte alls för han va inte så jättestel, de va mest tölten man märkte de på för han har klockren tölt annars men nu e den lite travtaktig men de går nog snabbt att fixa till, för jösses vilken välriden häst assp! Jag förstår verkligen varför Annika e superkär i honom =P jag tycker så himla synd om henne, hennes axel har nämligen blivit infekterad efter operationen å ska nu sätta in nån slags protes inne i axeln vilket gör att hon inte kommer kunna rida förän december! =S stackarn!! Tyvärr så funkar inte Falki med resten av flocken så Caroline ska nog skicka honom till Margreth på Raudhetta så han får gå i turridningen sålänge å så ska Caroline rida honom när hon e där å behandlar andra hästar (hon e mkt på raudhetta) eller så får han skickas ut på foder men de får ju vara någon i värmland då som Annika har "godkänt"...jag hade mer än gärna ridit den underbara hästen men jag hinner ju verkligen inte två hästar när jag går i skolan..hinner (eller orkar) ju knappt rida Svala 3 ggr i veckan lixom =/ + Ragnar 1 dag (Anna-Lenas) så de e himla synd faktiskt...fast å ena sidan så tror jag att jag hade fastnat alladeles för mkt för Falki å han ska ju tillbaka till Annika i december å de hade nog varit fett jobbigt faktiskt...jaja, den som lever får se!

Nu ska jag gå å göra nåt vettigt...jäkla moln jag vill sola!!!!

Tack för mig!
Over and out. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback