Kreta imon tjoho!

Åh det ska bli så  u n d e r b a r t ! =)
Kommer däremot sakna Älskling fett mkt, å Svala såklart =(


På tal om Svala..red ju för Suss igår å de gick inte så bra i tölten...galoppen gick alldeles utmärkt, det e ju hennes bästa gångart å hon släppte efter gööra fint =D det va kul. Men tillbaka till tölten, gick skit rent ut sagt å vi kom fram till att hon verkligen inte kan ha det raka bettet längre för hon blir bara mer å mer motstridig för varje gång känns det som =( hon har ju en enveten tand långt in i käften som uppenbarar sig ibland å stället till trubbel..därav det raka bettet, som inte alls funkar bra på en såpass pigg å envis häst. Hur som helst så testade jag ett nytt bett idag...inget starkare men tredelat me sånna ringar i mitten som typ ska "stimulera" lr va det nu e till för ^^ (jag å bett asså, ingen aning va det heter =P) det verkade hon gilla betydligt mycket bättre! Visst va hon lite motstridig i början men det e hon nästan alltid innan man värmt upp henne å bevisat för henne att det faktiskt inte e lilla Svala som bestämmer! I slutet av ridturen gick hon faktiskt väldigt bra! OK, inte alltid ren tölt (hon e extremt trav-taktig ibland) men vissa sträckor gick hon sjukt fin me 100% ren tölt! Tjoho vilken glädje asså! Jag fick äntligen henne till att gå i kort tölt en längre sträcka! Hon klarar ju inte av att tölta i mellan-snabbt tempo än eftersom hon inte har tillräckligt mycket muskler, så sålänge jag får henne till att gå lugnt å ta ett steg i taget så e hon grym! När jag säger grym så menar jag inte 90 graders lyft på frambenen hehe men det e iallafall lyft, man ser att hon e en islandshäst lixom! =D det kan man inte alltid tro =P. Formen e dock skit dålig fortfarande hehe men som sagt, hon orkar inte tölta så än. Tänkte bygga upp "töltmusklerna" lite mer först å sen arbeta mer me formen..för just nu ere lite "hjorthals"-varning å det e verkligen verkligen inte bra! Jag testade även en ny nosgrimma för hon gapar fan värre än en fiskmås =P å den funkade bra..hon ska inte ha just den men en liknande eller en sån me "dubbla" remmar (sånna som stora hästar brukar ha ni vet) detta kommer nog bli kanon! Synd bara att jag bara har en sommar till med henne nu när jag äntligen börjar få ordning på henne ='( sen börjar jag ju plugga å då kommer jag ha nada tid..usch å fy men men that's reality (om jag nu ens kommer in nånstans dvs)

Sammanfattningsvis så va det en perfekt ridtur för att sedan (imon) åka på 2 veckors härlig semester till Kreta! Jävligt surt att hon inte kommer gå så mycket nu utan bara gå å käka sig fet i hagen (det e hon jävligt bra på tyvärr!) men Caroline har sagt att hon ska försöka hålla igång henne litegrann iaf, så mycket hon hinner.



Nej nu ska jag fortsätta att packa!
Tack för mig!
Pusshaay
Over and out. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback