Mölnlycke.

Okej, nu va de avklarat! Fyfan va skönt...usch de va inte kul =(



Imon ska jag rida lektion för Suss igen..hoppas de går bättre denna gången för sist gick de verkligen skit me tölten så fick ju skippa de helt å hållet. Nu dom senaste gångerna med de nya bettet känns hon mycket bättre men jag e ändå på jakt efter nåt annat. Skulle vilja testa ett Pessoa på henne men känns ju onödigt att köpa ett om de inte e bra =S Ska nog testa ett Hackamore imon som Caroline har, sist jag red med ett sådant va på Haki på Lyckans, haha de va några år sedan =P Åh, söta underbara Haki, fan va jag saknar den hästen! Måste, å jag menar verkligen MÅSTE, även fixa en bättre nosgrimma till henne så jag får bort detta eviga gapande! Herregud hon gapar fan värre än en fiskmås! Haha..Ett Aachenträns, iaf sån nosgrimma, hade nog varit helt perfekt! Ingen som har en sån nosgrimma att låna ut eller? =) Iofs e ju en Remontgrimma (den vanligaste på islandshästar) spec till för hästar som gapar men med de bettet hon har nu så funkar inte en sån för de e så jäkla stora ringar på de bettet så då störs de av en sån nosgrimma =S Haha i skrivandets stund upptäckte jag att man kan ju köpa en lös nosremm på Hööks för 30 spänn, lätt värt! Har ju nosgrimma men ingen nosrem till den! Å andra sidan e den skit sleten å de hade varit snyggare med en ny, men de kan man ju ta senare isf om de skulle funka bra! Har även hittat ett par  vita gummiboots i sadelkamman som jag tänkt testa nån dag bara för skoj skull =) kul å se om de blir nån skillnad. Aja, den som lever får se!


Och på Torsdag ska jag å 2 andra från jobbet till Coop Konsum Avenyn å lära oss charken...på bara några timmar..hum...fan asså, de här känns inte så bra.



Asså, jag blir galen på alla på Kicks å Åhlens som inte kan hitta en bra nyans på foundation till mig ='( Har ju fel färg nu när jag blivit lite brunare (iofs har nästan ALLT från Kreta bleknat redan nu, fan helt sjukt) men den jag hade innan gick redan åt de lite för rosa hållet så nu passar den verkligen inte. Så nu har jag testat 5 olika färger från 4 olika foundations, och ingen passar!!!!!!! Gaah jag blir galen...måste bli brunare för att den jag gillar mest ska passa =( å sen kommer den ju bara, till råga på allt, passa i sommar (typ 2,5 månader med andra ord) Fan, ska man behöva boka tid till en Make Up artist för att få rätt??? Suck. Ska be om att få ett test på Clinique Stay True i den ljusaste nyansen för den jag fick nu va visst för mörk men hon som hjälpte mig sa att den andra va för ljus! BLÄ på henne!!! Vill ju helst inte läggas 300 spänn på en foundation men budgetmärkerna e ju bara för rosa-tonade människor å inte för en guling fuling som jag.



Livet e hårt!

Tack för mig!
Over and out. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback