Härligt!

Red för Suss igår igen..denna gången testade vi ett hackamoore för Suss hade snackat me Svalas uppfödare å hon sa att hon oftast red på de...och herregud säger jag bara! =D Åh varför testade jag inte detta för 1 år sen? Ah lr iaf för några månader sen när hon börja krångla igen!? De va som en helt annan häst! De va alltså tanden som spöka igen!  I knew it! Antagligen har den redan nu växt ut så långt igen så den stör. Stackars lilla Svala...det e lätt att vara efterklok ^^ tänk va mycket ett bett kan göra! Helt fantastiskt haha...eller ja, i detta fallet ett bettlöst träns. =D Tjoho...de finns inte ord till att beskriva min glädje! Igår va bästa dagen (eftermiddagen/kvällen iaf) på riktigt jävla länge! Testade först att sätta tyglarna i nosgrimman å t.o.m de funkade skit bra! De va då vi insåg att de va dags för hackamooret =P. Och vill ni veta en sjukt grej? Nu har hon mer passtakt än travtakt emellanåt å hon e ju fan 4-gångare hahaha vafan lixom hon ska inte ens ha nån pass =P men så va de ju me Ganti oxå, de visade ju sig att han va  "4&1/2"-gångare, ibland =P och likaså Apollo (en häst i stallet) De sägs ju va lättare att få bort pass än trav i tölten så vi får väl se om de stämmer! Ny sadel om en vecka oxå =) Den hon har nu passar verkligen inte längre..blivit alldeles för stor i bommen. Ska få en skön sadel igen, så jävla gött! Saknar enna den gamla som hon hade i början,  men den nya ska tydligen va ännu skönare =D.


Så typiskt bara att allt det här händer 4 veckor innan jag ska börja plugga på högskola å antagligen inte kommer ha tid för henne nåt mer =( men fan asså..vill man så går det!




4 dagars jobb kvar på min jobbiga 6-dagars vecka sen semester, äntligen! =D
Sista minuten med frugan runt den 10e augusti oxå, niice!




Tack för mig!
Älskar alla som älskar mig.
Over and out. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback