Snö+plusgrader..

..är ingen bra kombination när käraste hästen inte har några snösulor!
Suuuck suck å åter igen ett stort suckande! Satte ju aldrig på snösulor förra skoningen för att de e för långt in på sesongen å om all snö försvinner om några dagar å de blir lerigt igen så e de verkligen inte bra för hovarna! Hästens bästa får ju ändå komma i första hand, eller hur? Sjukt tråkigt iaf att inte kunna arbeta henne normalt pga. att man måste hoppa av å knacka styltor stup i kvaret..

Detta dilemma gjorde att de tyvärr inte gick lika bra på träningen för Suss idag....eller ja, inte så bra som jag hade hoppats..blev ingen töltträning idag utan bara samlade övningar etc...fick ju avbryta några ggr å för Svala funkar inte de för både hon å jag måste vara koncenterade för att de ska gå...men guud så duktig min lilla flicka e ändå! Hon e ju envis som en gammal åsna men när hon väl släpper efter blir hon superflott! =D (inga överdrivna lyft i tölten än men jag snackar mer om när hon kröker på nacken å slutar ta bettet) Nu e de iaf klart att jag ska träna för Max i April å de ska bli sjukt kul! Hann behandla vänsterknät efter lektionen oxå..bogarna får vänta till tisdag för de va alldeles för kallt för att ta mer idag tyvärr.

Men jaja jag får väl fortsätta att be till vädergudarna om en tidig vår..iaf att snön ska försvinna!

"Bollar i knät"
"Kaffekoppen"
"Knappen"
Haha ja, Suss har många roliga uttryck! (som funkar as bra!)




Och vet ni vaad? Blir nog Kreta i mitten av Maj =D woho!
"Tidigt" tycker säkert ni men icke sa nicke, de e minst lika fint väder där i mitten av Maj som i början/mitten av Juni (då vi va där förra året)
Sådesåå!




Tack för mig!
Älskar alla som älskar mig ;)
Over and out. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback