I'm Back On Track Baby!

Här kommer lite oväsentligt babbel om min tid på Östra Sjukhus!

Då var man hemma igen då efter 5 dagar på sjukhus..har så sjukt ont i min rygg nu va! Har ju bara kunnat ligga på ryggen eftersom jag har haft ett drenage i sidan i tre dagar..å jag ligger lixom aldrig på rygg annars..fifan, har inte blivit mkt sömn på grund av de! Men bortsett från de å från yrseln så mår jag hyfsat okej faktiskt! Lite ont har jag å de känns lite skumt i buken men de e ju inte så konstigt..blir ju som ett litet sår innanför huden så lär ju ha ont några dagar..men men jag överlevde iaf! Såå skönt att äntligern fått de gjort å äntligen blivit av me den oerhört fula bulan!!! Ser nästan ut som att jag har fettsugit mig på ena sidan hehe om m,an jämför med hur de såg ut förut =P. Dom har iaf konstaterat nu att de va en mjältcysta å att den inte kom från buksportkörteln..å de va väl tur de! Hoppar bara den inte kommer tillbaka =/ isf kommer dom ju få skära bort den å de hade inte varit så kul eftersom mjälten då kan skadas å måste tas bort =( men men får hoppas att jag har turen på rätt sida denna gången. När det gäller själva operationen å sjukhusvistelsen så var den faktiskt riktigt trevlig. Ja inte operationen kanske men vistelsen asså =P. Operationen kännde jag iofs inget av även fast jag va vaken..hade ju lokalbedövning å blev ju lite nerdrogad så kännde snarare mer när dom drog ut slangen än när dom satte i den (d va en rätt obehaglig "slurp"-känsla när dom avlägsnade den) Haha jag förstår om folk blir sprutnarkomaner för jag måste erkänna att den känslan jag fick va helt underbart go, blev sådär lagom snurrig i huvvet typ =P.
 
Jag hade två roliga phanter-tanter på rummet (+ en som va helt dum i hvuvet å tyckte hon skulle bli uppassad som värsta drottningen, hon bad t.o.m personalen att öppna henens banan! Helt jävla cp va hon!) tantan mitt emot mig va 65 å hon andra va 87 å hade aldrig legat på sjuhus tidigare...hon va väärldens roligaste hahaha fan tänk om alla gamlingar kunde vara så underbara som hon! Saknar henne redan å hon sa hela tiden igår att hon kommer sakna mig å Ros-Marie, som hon andra hette, skit mkt när vi åkte =). Guud va snäll hon va asså! De va längesen jag skratta såhär mkt som jag gjort domhär 5 dagarna!!! Det värsta va att jag fick så jäävla ont varje gång jag skrattade men jag kunde fan inte låta bli =P.  Varje gång hon öppnade munnen så sa hon nåt roligt, i princip. Har skivit lite anteckningar på min mobil haha för de hade varit omöjligt att komma ihåg allt roligt som sades. En rolig grej vi snackade om en kväll var senilitet, hon berättade att under de sista året som hennes mamma levde så hade hon blivit väldigt knäpp å trodde att folk på Tvn kunde se henne där hon satt i sin soffa så Asta, som hon hette, var tvungen att stänga av Tvn varje gång hennes mamma skulle byta om för hon trodde hallåan kunde se henne naken hahahahahaha! Ja asså de va helt sjukt många roliga saker som hon berätta..hon va b.la ute å övningskörde me "cp tanten"s rullator ute i korridoren =P. Vi skojade även om att de kanske va flugsvamp i champingon soppan å hon sa de att d va väl kanske dags att "Kola vippen" nu =P jag tror fan hon kommer bli 100 år den tantan! Hon åkte in akut för gallsten å hon kunde inte förstå hur fasen dom hade fått ut stenarna..hon kände på kroppen å konstaterade att hon ju inte hade nåt hål nånstans hehehe =P. Hon såg även ut som att hon hade varit i slagsmål för hon hade stooora jävla blåmärken överallt på hela armarna! (Gamla människor får ju lätt de av sprutstick)  Hon höll även på å tjöta om "Lets Dance" hela tiden å jag erbjöd henne en sväng om i korridoren =P. Man fick även höra historian "Det var bättre förr" hehe. Jag kan nog fortsätta skriva om hennes roliga kommentarer hela dagen men jag nöjer mig nog med detta..Jag kommer aldrig glömma henne asså =) hon va supersöt! Ska tillbaka om lite mer än en månad för kontroll å de dumma e ju att jag kommer få betala då =S eftersom jag fyllt 20..jävla skit palla de! De får fan mamma betala =P.


En annan rolig kommentar var när doktorn pratade om Ros-Maries buksports-operation
Läkaren "Du får inte dricka sprit och sånt nu bara så att du vet för det kan vara skadligt"
Ros-Marie "Dö jag har inte druckit sprit sen jesus gick i kortbyxor!"
HAHA att jag inte dog av skratt =P.


Tack för en underbar sjukhusvistelse =) Trodde inte man kunde ha så roligt me två tanter i 65 å 87års åldern!


Jaja nog om de! Sitter här å kollar på gamla repriser av summerland...guuud va söt han e asså! Jag smälter som smör  i solen! =D Sjukskriven två veckor till å får typ inte göra nåt på iaf en vecka, läkaren har beodrat mig att röra mig så lite som möjligt..boooring..så ingen ridning på ett tag inte =( Sen efter jag har fyllt år får jag äntligen börja tjäna lite pengar igen! Får en peng på Måndag av försäkrningskassan de ska bli gött hehe!


Wiii inte långt kvar till 20års dagen nu! 12 dagar om jag ska va exakt =D


Ne nu orkar jag inte skriva mer!
Tack för mig!
Over And Out. . .

Kommentarer
Postat av: Malin

haha den tanten verka kulig:P

Postat av: JossaN

Hehe ja hon va sjukt rolig faktiskt =P.

2008-01-20 @ 22:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback